2015-04-13

Kwiecień plecień poprzeplata…

Lira Hat behind the scenes

Dziergać zimową czapkę w kwietniu, kto to wymyślił? Może z okazji akcji 12 czapek w rok, może dlatego, że „Zima nadciąga”?
Why someone is knitting a winter hat in April? Maybe he’s a participant in 12 hats in 1 year action or maybe because „Winter is coming”?
Dziś opublikowałam wzór na czapkę Lira Hat. Pracę nad nim zaczęłam w… grudniu. Jest taki notes, w którym spisuję bądź szkicuję swoje pomysły. Nie wszystkie doczekają się realizacji, ale ten wyjątkowo mnie zaintrygował. Zbiegło się to z wprowadzeniem przez Marzenę do sklepu Chmurka włóczek Julie Asselin.
I published a hat pattern today- Lira Hat. The first idea came to me in last December. I have a notebook with sketches and ideas of new designs. Not all of them will be worked out but this particular one intrigued me. It was the time when Marzena expanded range in her shop Chmurka with Julie Asselin yarn.
Nie widziałam innej możliwości jak sparowanie Leizu Worsted z przekręconymi oczkami, plastycznymi warkoczami. Wzór przeplatańców zmieniałam do skutku, aż opracowałam taki, który oddawał ducha malutkiego rysunku. Gdybym nie pruła w trakcie robótki, to miałabym teraz co najmniej cztery czapki! Leizu ma delikatny połysk ze względu na zawartość jedwabiu, daje też mięsistą dzianinę i podkreśla oczka. 
I haven’t seen any other option besides knitting this hat with Leizu Worsted. I worked on the cable pattern till I was really happy with it. If I didn’t rip my wip I would have a four hats instead of one! Leizu has subtle sheen because of silk content and it gives very substantial fabric and fantastic stitch definition. You can make this hat with less than one skein.
Moje zapędy w spisywaniu wzoru ostudziła strata ukochanego przyjaciela na początku roku. Czas leczy i całe szczęście, że radość wraca do mnie.
Lubię robić sesje w plenerze. Czasem są zaplanowane, a czasem wpada nam do głowy szalony pomysł. Tym razem Mąż zaproponował żółte tło, czemu nie? Dodajmy do tego masę słońca i ze zdjęć bije energią po oczach.

My plan in writing the pattern cooled down. It came with the loss of beloved friend at the beginning of the year. Time heals as they say. Fortunately, joy comes back to me.
I love photoshooting outdoor. Sometimes I have a strict plan in my head and sometimes we act spontaneously with my husband. This time he propose a yellow background, why not? Let’s add sunshine and the pics are full of energy!
Zajrzyjcie proszę do galerii wzoru, a tam przepiękne czapki wykonane przez wspaniałe dziewczyny! Jestem bardzo wdzięczna moim testerkom za pomoc w przygotowaniu wzoru i nieoceniony doping!
Please check out the Lira Hat project gallery, there are beautiful hats knitted by my wonderful testers! I’m so grateful for their help in preparing the pattern!


24 comments :

  1. Piękny wzór! Myślę, że wszystkie wrony - obrońcy muru - byłyby dumne gdyby mogły ją nosić! Właśnie obejrzałam pierwszy odcinek V serii! Narkotyzujący!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. No widzisz, a ja sobie zachowuję tą atrakcję na dziś! Bo wczoraj jeszcze dopracowywałam plik z wzorem.
      Dzięki serdeczne :-)!

      Delete
  2. Świetna czapka! Bardzo ładny układ warkoczy:)

    ReplyDelete
  3. Cudna czapka z rewelacyjnym wzorem, cieszę się, że mogłam testować wzorek :)

    ReplyDelete
  4. Paula kolejna piękna czapka, zaczynasz z przytupem:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziękuję! Cieszę się, że Ci się podoba :-)

      Delete
  5. Paula, wspaniały, przyjemnie zapleciony , zupełnie inaczej niż wszystkie plecionki, projekt. Gratulacje!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wiola, dziękuję!
      Najbardziej cieszę się z tego , że osiągnęłam efekt o który mi chodziło :-)

      Delete
  6. Wspaniała czapka :-) Świetny wzór i piękny kolor. Gratuluję :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  7. Cudna czapa. Strasznie żałuję, że nie miałam czasu na test :( Smuteczek!

    ReplyDelete
  8. Nic z pewnością Przyjaciela nie zastąpi, ale najważniejsze, że w Twoim życiu pojawiło się znów słońce :)
    Śliczna czapunia i pięknie Ci w niej! :)
    Ściskam i choć wirtualnie, tulam mocno! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asja, bardzo Ci dziękuję! To najważniejsze, że już jest lepiej. Ściskam!

      Delete
  9. Ciekawe te warkocze, patrzę i dopatrzyć nie mogę jak się zwijają te oczka, gdzie chowają a gdzie pojawiają się ponownie :-) i kolor bardzo fajny, kobiecy.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bo te warkocze takie sprytne są ;-) Dziękuję!

      Delete
  10. Świetna:) Bardzo mi się podoba:) a Ty w niej jeszcze bardziej...w tym wysublimowanym kolorze:)

    ReplyDelete
  11. What a beautiful hat! Looks gorgeous on you. The yarn shows off the cables perfectly.

    ReplyDelete
  12. Włóczka, jej kolor i oczywiście sam wzór bardzo mi się podoba. Piękna czapka.

    ReplyDelete
  13. Czapka przepiękna! Wzór i kolor, i świetnie wygląda na głowie!

    ReplyDelete